A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти та спорту Великописарівської селищної ради

Національно-патріотичне виховання

Методичні матеріали

Про використання державних символів

Основні документи з питань національно-патріотичного виховання дітей і молоді

НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА З ПИТАНЬ НАЦІОНАЛЬНО - ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ

Указ Президента України від 18.05.2019 № 286/2019 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 29.07.2019 № 1038 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 №641«Про затвердження Концепції національно- патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах»

Лист Міністерства освіти і науки України від 16.08.2019 № 1/9-523 «Про національно-патріотичне виховання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році»

Розрорядження КМУ від 18.10.2017 №743-р "Про затвердження плану дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2017-2020 роки"

Розрорядження КМУ від 07.12.2016 №954-р "Про затвердження плану заходів щодо популяризації державних символів України, виховання поваги до них у суспільстві"

Лист МОН України від 19.09.2017 № 1/9-505 "Про відзначення Дня захисника України"

Наказ Міністерства освіти і науки України від 31.03.2017 №519 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо вшанування пам’яті Героїв Небесної Сотні».

Указ Президента України №580/2015 "Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 — 2020 роки"

Концепція національно-патриотичного виховання дітей і молоді

Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах

Укази Президента України

Про День Соборності України: від 13.11.2014 р. № 871

Про День Гідності та Свободи: від 13.11.2014 р. № 872

Про День захисника України: від 14.10.2014 р. № 806.

Закони України

ЗАКОН УКРАЇНИ Про Державний Гімн України № 602-15 від06.03.2003 ( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003, N 24, ст.163 )

Про правовий статус та вшанування пам'яті борців за незалежність України у ХХ столітті

Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки

Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2015, № 25, ст.191)

Постанова Верховної Ради України

Про Державний герб України № 2137-ХІІ від 19.02.1992

Про Державний прапор № 2067-ХІІ від 28.01.1992

Указ Президента Про стратегію сталого розвитку “Україна-2020”

Про вшанування героїв АТО та вдосконалення національно-патріотичного виховання дітей та молоді: від 12.05.2015 р. № 373-VIII

Накази та Листи Міністерства освіти і науки України

Лист МОН України від 28.04.2016 № 1/9-212Про відзначення Дня пам’яті та примирення

Лист МОНУ від 05.02.2016 № 1/9-66 " Щодо вшанування подвигу учасників
Революції гідності й увічнення пам'яті Героїв Небесної Сотні"

НАКАЗ МОН України №1243 від 31 жовтня 2011 року «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»

Лист МОН України від 23.04.2015 № 1/9-211 «Про відзначення Дня пам’яті та примирення і Дня Перемоги над нацизмом у Європі»

Про затвердженнярекомендаційщодо порядку використаннядержавноїсимволіки в навчальних закладах України: наказ від 07.09.2000 р. № 439

Про затвердження Положення про Всеукраїнську дитячо-юнацьку військово-патріотичнугру «Сокіл» («Джура») (зізмінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 31.03.2014 р. №276): наказ від 13.06.2012 р. № 687

Про проведення Уроків мужності: лист від 13.08.2014 р. № 1/9-412

Про перегляд підходів з організації діяльності музеїв історичного профілю: лист від 22.05.2015 р. № 1/9-255

Щодо протидії пропаганді сепаратизму та антиукраїнській ідеології в системі освіти: лист від 24.06.2015 р. № 1/9-302.

Методичні матеріали Українського інституту національної пам’яті

До відзначення 14 жовтня Дня захисника України (відзначається з 14 жовтня 2014 року)

Методичні матеріали для використання у проведенні інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення та військовослужбовців щодо встановлення Дня захисникаУкраїни (додаток до доручення Глави Адміністрації Президента України від 23.10.2014 р. № 02-01/3078).

Український інститут національної пам’яті до Дня Конституції підготував тематичні інформаційні матеріали

 

Перелік вітчизняних художніх і документальних фільмів, що відображають український вимір Другої світової війни:

«Між Гітлером і Сталіном. Україна в ІІ Світовій війні», 2002 рік, авт. – Святослав Новицький;

«Війна – український рахунок», 2002 рік, авт. – Сергій Буковський;

«Війна без переможців» 2003 рік, авт. – Ігор Чижов;

«ОУН-УПА: війна на два фронти», 2006 рік, авт. – Андрій Санченко;

«УПА. Третя сила», 2007 рік, авт. – Сергій Братішко, Віталій Загоруйко;

«УПА. Тактика боротьби», 2007 рік, авт. – Сергій Братішко;

«Київ. Місто, що зрадили», 2008 рік, авт. – Андрій Цаплієнко;

«1377 спалених заживо», 2009 рік, авт – Іван Кравчишин;

«Чорна піхота», 2010 рік, авт. – Іван Кравчишин;

«Рівень секретності «18», 2011 рік, авт. – Ілларіон Павлюк;

«Служба безпеки ОУН. Зачинені двері», 2011 рік, авт. – Віталій Загоруйко;

«Хайтарма», 2013 рік, авт. – АхтемСейтаблаєв;

«Корюківка. Злочин проти людяності», 2013 рік, авт. – Сніжана Потапчук;

«Хроніка Української повстанської армії 1942-1954», 2014 рік, авт. – Тарас Химич.

Заслуговує на увагу художній фільм «Поводир» (2014 рік, авт. – О. Г. Санін), що перегортає трагічні сторінки української історії, показує незламний дух українського народу та його волю до свободи у драматичні часи Голодомору 30-х років минулого століття, індустріалізації, колективізації та знищення інтелігенції.

Документальний серіал «Наша Скриня» www.fayloobmennik.net/3781087

Головна мета національно-патріотичного виховання – набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування у молоді, незалежно від національної приналежності, рис громадянина Української держави, розвиненої духовності, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, екологічної культури. Ця мета конкретизується через систему виховних завдань, що є загальними не тільки для навчально-виховних закладів, а й для всього суспільства в цілому. Насамперед, це забезпечення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів.

З цією метою вихованці закладів загальної середньої та позашкільної освіти активно долучалися до акцій, конкурсів, фестивалів.

Протягом І-ІІ півріччя 2021-2022 навчального року відділ освіти та спорту, підпорядковані йому заклади загальної середньої освіти здійснили комплекс заходів з організації правової освіти і виховання дітей. Правовиховну роботу закладів спрямовано на забезпечення належного виховання підростаючого покоління та дотримання нормативно-правової основи. У закладах освіти громади функціонує система профілактичної роботи з дітьми, ведеться щоденний облік відвідування учнями занять.

 За оперативними даними станом на червень 2022 року кількість деструктивних сімей, у них дітей – 3/4, малозабезпечених сімей/дітей – 20/29, неповних сімей/дітей – 75/92, багатодітних сімей /дітей – 82/179, сімей, що опинилися у складних життєвих обставинах, – 10/18, дітей, схильних до правопорушень, – 6.

У закладах загальної середньої освіти діють 4наркопости. За звітний період здійснено низку профілактичних заходів: прочитано лекцій – 19, проведено бесід – 40, проведено тематичних вечорів– 4, оформлено санбюлетнів– 14. Виявлено учнів, схильних до паління – 27.

Вихованці Будинку дитячої та юнацької творчості беруть участь у місцевих, обласних, всеукраїнських, міжнародних конкурсах та фестивалях: краєзнавчій конференції  «У світі краєзнавчих відкриттів», Всеукраїнській експедиції «Моя Батьківщина – Україна» тощо. Проходять заходи до державних свят:

-акція «Україна у ваших руках» (до Дня Захисників та Захисниць України);

-флешмобидо Дня Незалежності, Дня Гідності та Свободи, Дня вишиванки, Дня Соборності України; конференції  учнівської молоді до Дня виведення військ з Афганістану  тощо, Всеукраїнському конкурсі дитячої та учнівської молоді «За нашу свободу», «Молодь обирає здоров’я», «Герої сучасності серед нас», «Тобі, український солдате !», обласних проєктах, акціях тощо.

У рамках Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») взяли участь у І етапі Всеукраїнського заочного конкурсу звітів про роботу роїв Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») – (молодша вікова група), де посіли І місце (кер. Д. Мохонько). Працюючи над реалізацією Концепції національно-патріотичного  виховання, Програмою  національно-патріотичного виховання дітей та молоді регіону, педагоги БДЮТ постійно спрямовують виховну роботу на виховання свідомого громадянина, використовуючи інформаційно-комунікаційні технології.

Протягом навчального року у всіх гуртках є обов'язковими виховні години на теми національно-патріотичного виховання, проводяться тематичні виставки, вихованці беруть участь у заходах до Дня Пам’яті та Примирення, виготовляючи подарунки ветеранам та воїнам АТО, ООС; у заходах вшанування  воїнів-афганців, надсилають подарункові набори у зону АТО, ООС тощо.  

Ось уже півроку наша країна перебуває у стані війни. Але, педагоги та вихованці БДЮТ протягом цього періоду взяли участь у понад 20 культурно-масових заходах на підтримку військових. Продовжуються акції по збору пластикових кришок, виготовлення окопних свічок, плетіння маскувальних сіток.

 

В закладах освіти Великописарівської селищної ради відзначають свято Соборності України. Це свято офіційно встановлене у 1999 році, враховуючи велике політичне та історичне значення об’єднання УНР і ЗУНР для утворення єдиної (соборної) української держави. У 2011 році День Соборності поєднали з Днем Свободи, що раніше відзначався 22 листопада, під назвою «День Соборності і Свободи України». Однак у 2014 році указом Президента свято було відновлено як День Соборності України.

В українському національному календарі дата 22 січня посідає одне з провідних місць. Так, саме 22 січня 1918 року Універсалом Центральної Ради було проголошено незалежність Української Народної Республіки. Роком пізніше, 22 січня 1919 року, у Києві на Софійській площі проголошено Акт Злуки (об’єднання) українських земель в єдину Україну, стверджувалось об’єднання двох тодішніх держав - УНР та ЗУНР, що постали на уламках Російської і Австро-Угорської імперій, - в єдину соборну Українську державу.

Однак об’єднання України відбулось суто символічно: вже через кілька тижнів після проголошення Акта Злуки більшовики захопили Київ, пізніше поляки окупували Східну Галичину, а Чехо-Словаччина - Закарпаття.

Перше святкування Соборності відбулось 22 січня 1939 року у Карпатській Україні (м. Хуст), на той час - автономній республіці Чехо-Словаччини. Цього дня під синьо-жовтими прапорами відбулась тридцятитисячна маніфестація населення, яке з’їхалось до столиці Карпатської України з усіх куточків краю згадати події 20-річної давнини.

Яскравим проявом єдності, прагнення українського народу до свободи, став «живий ланцюг», організований патріотичними силами 21 січня 1990 року з нагоди 71-ї річниці проголошення Акта Злуки. Мільйони тоді ще радянських українців узялись за руки від Києва до Львова, відзначаючи День Соборності.

Відтоді в Україні «живі ланцюги» створювались неодноразово, символізуючи єдність українського народу, а День Соборності наразі відзначається на державному рівні вже щорічно.

Одним з прикладів виховних заходів, що проходили в закладах до дня Соборності України "Етно-паті в українській хаті" (Добрянський навчально-виховний комплекс).

     

"Подорожуємо Сумщиною" (#граПодорожуємоСумщиною, #ОЦПОтаРТМ)

В умовах реформування галузі освіти, упровадження Концерції Нової української школи перед педагогами постає завдання пошуку форм і методів роботи, що сприяють активізації пізнавальної та навчально-творчої діяльності дітей та учнівської молоді.
Відповідаючи на сучасні освітні виклики, заклади освіти працють над впровадженням ігрових технологій в освітній процес, що акцентують увагу на поглибленні знань із краєзнавства, їх креативному використанні в навчально-творчій діяльності.
З метою формування у учнів пізнавальної активності в процесі краєзнавчо спрямованої ігрової діяльності, виховання почуття любові до рідного краю діти Великописарівського району тестують настільну гру "Подорожуємо Сумщиною" (#граПодорожуємоСумщиною, #ОЦПОтаРТМ)

       
 

Заходи,  приурочені Дню Гідності та Свободи

   У закладах освіти громади  пройшли заходи,  приурочені Дню Гідності та Свободи.

Усі вони мали одну мету – вшанувати патріотизм і мужність громадян, які восени 2004 року та у листопаді 2013 року – лютому 2014 року піднялися  на захист демократичних цінностей, прав і свобод  людини і громадянина, національних інтересів України та її європейського вибору. 

У закладах  пройшли уроки мужності за такими темами «У нас єдина держава і ми єдиний народ», «Сучасні захисники України», «Україно моя, ти одна, як життя» та «Україно – любов моя», «Революція Гідності та Свободи: як це було…», відбулися зустрічі з учасниками АТО – нашими земляками.  Протягом тижня у шкільних бібліотеках влаштовано тематичні виставки «Пам’ятаєте своїх героїв», біля виставки квіти та запалені лампадки на знак пам'яті Героїв Небесної Сотні.

   Учні мали нагоду  розширити і поглибили  свої  знання про Революцію Гідності.   Такі заходи переконливо доводять, що на нашу землю скоро прийде мир, бо такий народ, як наш – добрий, щирий, відвертий, заслуговує на мир, злагоду та  процвітання.

Вхід для адміністратора