A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти та спорту Великописарівської селищної ради

Національно-патріотичне виховання

Методичні матеріали

Про використання державних символів

Основні документи з питань національно-патріотичного виховання дітей і молоді

НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА З ПИТАНЬ НАЦІОНАЛЬНО - ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ

Указ Президента України від 18.05.2019 № 286/2019 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 29.07.2019 № 1038 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 №641«Про затвердження Концепції національно- патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах»

Лист Міністерства освіти і науки України від 16.08.2019 № 1/9-523 «Про національно-патріотичне виховання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році»

Розрорядження КМУ від 18.10.2017 №743-р "Про затвердження плану дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2017-2020 роки"

Розрорядження КМУ від 07.12.2016 №954-р "Про затвердження плану заходів щодо популяризації державних символів України, виховання поваги до них у суспільстві"

Лист МОН України від 19.09.2017 № 1/9-505 "Про відзначення Дня захисника України"

Наказ Міністерства освіти і науки України від 31.03.2017 №519 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки України щодо вшанування пам’яті Героїв Небесної Сотні».

Указ Президента України №580/2015 "Про Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016 — 2020 роки"

Концепція національно-патриотичного виховання дітей і молоді

Методичні рекомендації щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах

Укази Президента України

Про День Соборності України: від 13.11.2014 р. № 871

Про День Гідності та Свободи: від 13.11.2014 р. № 872

Про День захисника України: від 14.10.2014 р. № 806.

Закони України

ЗАКОН УКРАЇНИ Про Державний Гімн України № 602-15 від06.03.2003 ( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2003, N 24, ст.163 )

Про правовий статус та вшанування пам'яті борців за незалежність України у ХХ столітті

Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки

Про увічнення перемоги над нацизмом у Другій світовій війні 1939-1945 років (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2015, № 25, ст.191)

Постанова Верховної Ради України

Про Державний герб України № 2137-ХІІ від 19.02.1992

Про Державний прапор № 2067-ХІІ від 28.01.1992

Указ Президента Про стратегію сталого розвитку “Україна-2020”

Про вшанування героїв АТО та вдосконалення національно-патріотичного виховання дітей та молоді: від 12.05.2015 р. № 373-VIII

Накази та Листи Міністерства освіти і науки України

Лист МОН України від 28.04.2016 № 1/9-212Про відзначення Дня пам’яті та примирення

Лист МОНУ від 05.02.2016 № 1/9-66 " Щодо вшанування подвигу учасників
Революції гідності й увічнення пам'яті Героїв Небесної Сотні"

НАКАЗ МОН України №1243 від 31 жовтня 2011 року «Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України»

Лист МОН України від 23.04.2015 № 1/9-211 «Про відзначення Дня пам’яті та примирення і Дня Перемоги над нацизмом у Європі»

Про затвердженнярекомендаційщодо порядку використаннядержавноїсимволіки в навчальних закладах України: наказ від 07.09.2000 р. № 439

Про затвердження Положення про Всеукраїнську дитячо-юнацьку військово-патріотичнугру «Сокіл» («Джура») (зізмінами, внесеними згідно з наказом Міністерства освіти і науки України від 31.03.2014 р. №276): наказ від 13.06.2012 р. № 687

Про проведення Уроків мужності: лист від 13.08.2014 р. № 1/9-412

Про перегляд підходів з організації діяльності музеїв історичного профілю: лист від 22.05.2015 р. № 1/9-255

Щодо протидії пропаганді сепаратизму та антиукраїнській ідеології в системі освіти: лист від 24.06.2015 р. № 1/9-302.

Методичні матеріали Українського інституту національної пам’яті

До відзначення 14 жовтня Дня захисника України (відзначається з 14 жовтня 2014 року)

Методичні матеріали для використання у проведенні інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення та військовослужбовців щодо встановлення Дня захисникаУкраїни (додаток до доручення Глави Адміністрації Президента України від 23.10.2014 р. № 02-01/3078).

Український інститут національної пам’яті до Дня Конституції підготував тематичні інформаційні матеріали

 

Перелік вітчизняних художніх і документальних фільмів, що відображають український вимір Другої світової війни:

«Між Гітлером і Сталіном. Україна в ІІ Світовій війні», 2002 рік, авт. – Святослав Новицький;

«Війна – український рахунок», 2002 рік, авт. – Сергій Буковський;

«Війна без переможців» 2003 рік, авт. – Ігор Чижов;

«ОУН-УПА: війна на два фронти», 2006 рік, авт. – Андрій Санченко;

«УПА. Третя сила», 2007 рік, авт. – Сергій Братішко, Віталій Загоруйко;

«УПА. Тактика боротьби», 2007 рік, авт. – Сергій Братішко;

«Київ. Місто, що зрадили», 2008 рік, авт. – Андрій Цаплієнко;

«1377 спалених заживо», 2009 рік, авт – Іван Кравчишин;

«Чорна піхота», 2010 рік, авт. – Іван Кравчишин;

«Рівень секретності «18», 2011 рік, авт. – Ілларіон Павлюк;

«Служба безпеки ОУН. Зачинені двері», 2011 рік, авт. – Віталій Загоруйко;

«Хайтарма», 2013 рік, авт. – АхтемСейтаблаєв;

«Корюківка. Злочин проти людяності», 2013 рік, авт. – Сніжана Потапчук;

«Хроніка Української повстанської армії 1942-1954», 2014 рік, авт. – Тарас Химич.

Заслуговує на увагу художній фільм «Поводир» (2014 рік, авт. – О. Г. Санін), що перегортає трагічні сторінки української історії, показує незламний дух українського народу та його волю до свободи у драматичні часи Голодомору 30-х років минулого століття, індустріалізації, колективізації та знищення інтелігенції.

Документальний серіал «Наша Скриня» www.fayloobmennik.net/3781087

Головна мета національно-патріотичного виховання – набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування духовних надбань українського народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування у молоді, незалежно від національної приналежності, рис громадянина Української держави, розвиненої духовності, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, екологічної культури. Ця мета конкретизується через систему виховних завдань, що є загальними не тільки для навчально-виховних закладів, а й для всього суспільства в цілому. Насамперед, це забезпечення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів.

З цією метою вихованці закладів загальної середньої та позашкільної освіти активно долучалися до акцій, конкурсів, фестивалів.

Протягом І-ІІ півріччя 2021-2022 навчального року відділ освіти та спорту, підпорядковані йому заклади загальної середньої освіти здійснили комплекс заходів з організації правової освіти і виховання дітей. Правовиховну роботу закладів спрямовано на забезпечення належного виховання підростаючого покоління та дотримання нормативно-правової основи. У закладах освіти громади функціонує система профілактичної роботи з дітьми, ведеться щоденний облік відвідування учнями занять.

 За оперативними даними станом на червень 2022 року кількість деструктивних сімей, у них дітей – 3/4, малозабезпечених сімей/дітей – 20/29, неповних сімей/дітей – 75/92, багатодітних сімей /дітей – 82/179, сімей, що опинилися у складних життєвих обставинах, – 10/18, дітей, схильних до правопорушень, – 6.

У закладах загальної середньої освіти діють 4наркопости. За звітний період здійснено низку профілактичних заходів: прочитано лекцій – 19, проведено бесід – 40, проведено тематичних вечорів– 4, оформлено санбюлетнів– 14. Виявлено учнів, схильних до паління – 27.

Вихованці Будинку дитячої та юнацької творчості беруть участь у місцевих, обласних, всеукраїнських, міжнародних конкурсах та фестивалях: краєзнавчій конференції  «У світі краєзнавчих відкриттів», Всеукраїнській експедиції «Моя Батьківщина – Україна» тощо. Проходять заходи до державних свят:

-акція «Україна у ваших руках» (до Дня Захисників та Захисниць України);

-флешмобидо Дня Незалежності, Дня Гідності та Свободи, Дня вишиванки, Дня Соборності України; конференції  учнівської молоді до Дня виведення військ з Афганістану  тощо, Всеукраїнському конкурсі дитячої та учнівської молоді «За нашу свободу», «Молодь обирає здоров’я», «Герої сучасності серед нас», «Тобі, український солдате !», обласних проєктах, акціях тощо.

У рамках Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») взяли участь у І етапі Всеукраїнського заочного конкурсу звітів про роботу роїв Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») – (молодша вікова група), де посіли І місце (кер. Д. Мохонько). Працюючи над реалізацією Концепції національно-патріотичного  виховання, Програмою  національно-патріотичного виховання дітей та молоді регіону, педагоги БДЮТ постійно спрямовують виховну роботу на виховання свідомого громадянина, використовуючи інформаційно-комунікаційні технології.

Протягом навчального року у всіх гуртках є обов'язковими виховні години на теми національно-патріотичного виховання, проводяться тематичні виставки, вихованці беруть участь у заходах до Дня Пам’яті та Примирення, виготовляючи подарунки ветеранам та воїнам АТО, ООС; у заходах вшанування  воїнів-афганців, надсилають подарункові набори у зону АТО, ООС тощо.  

Ось уже півроку наша країна перебуває у стані війни. Але, педагоги та вихованці БДЮТ протягом цього періоду взяли участь у понад 20 культурно-масових заходах на підтримку військових. Продовжуються акції по збору пластикових кришок, виготовлення окопних свічок, плетіння маскувальних сіток.

 

В закладах освіти Великописарівської селищної ради відзначають свято Соборності України. Це свято офіційно встановлене у 1999 році, враховуючи велике політичне та історичне значення об’єднання УНР і ЗУНР для утворення єдиної (соборної) української держави. У 2011 році День Соборності поєднали з Днем Свободи, що раніше відзначався 22 листопада, під назвою «День Соборності і Свободи України». Однак у 2014 році указом Президента свято було відновлено як День Соборності України.

В українському національному календарі дата 22 січня посідає одне з провідних місць. Так, саме 22 січня 1918 року Універсалом Центральної Ради було проголошено незалежність Української Народної Республіки. Роком пізніше, 22 січня 1919 року, у Києві на Софійській площі проголошено Акт Злуки (об’єднання) українських земель в єдину Україну, стверджувалось об’єднання двох тодішніх держав - УНР та ЗУНР, що постали на уламках Російської і Австро-Угорської імперій, - в єдину соборну Українську державу.

Однак об’єднання України відбулось суто символічно: вже через кілька тижнів після проголошення Акта Злуки більшовики захопили Київ, пізніше поляки окупували Східну Галичину, а Чехо-Словаччина - Закарпаття.

Перше святкування Соборності відбулось 22 січня 1939 року у Карпатській Україні (м. Хуст), на той час - автономній республіці Чехо-Словаччини. Цього дня під синьо-жовтими прапорами відбулась тридцятитисячна маніфестація населення, яке з’їхалось до столиці Карпатської України з усіх куточків краю згадати події 20-річної давнини.

Яскравим проявом єдності, прагнення українського народу до свободи, став «живий ланцюг», організований патріотичними силами 21 січня 1990 року з нагоди 71-ї річниці проголошення Акта Злуки. Мільйони тоді ще радянських українців узялись за руки від Києва до Львова, відзначаючи День Соборності.

Відтоді в Україні «живі ланцюги» створювались неодноразово, символізуючи єдність українського народу, а День Соборності наразі відзначається на державному рівні вже щорічно.

Одним з прикладів виховних заходів, що проходили в закладах до дня Соборності України "Етно-паті в українській хаті" (Добрянський навчально-виховний комплекс).

Фото без опису     Фото без опису

"Подорожуємо Сумщиною" (#граПодорожуємоСумщиною, #ОЦПОтаРТМ)

В умовах реформування галузі освіти, упровадження Концерції Нової української школи перед педагогами постає завдання пошуку форм і методів роботи, що сприяють активізації пізнавальної та навчально-творчої діяльності дітей та учнівської молоді.
Відповідаючи на сучасні освітні виклики, заклади освіти працють над впровадженням ігрових технологій в освітній процес, що акцентують увагу на поглибленні знань із краєзнавства, їх креативному використанні в навчально-творчій діяльності.
З метою формування у учнів пізнавальної активності в процесі краєзнавчо спрямованої ігрової діяльності, виховання почуття любові до рідного краю діти Великописарівського району тестують настільну гру "Подорожуємо Сумщиною" (#граПодорожуємоСумщиною, #ОЦПОтаРТМ)

Фото без опису Фото без опису Фото без опису Фото без опису Фото без опису Фото без опису Фото без опису Фото без опису
 

Заходи,  приурочені Дню Гідності та Свободи

Фото без опису   Фото без описуФото без описуФото без описуУ закладах освіти громади  пройшли заходи,  приурочені Дню Гідності та Свободи.

Усі вони мали одну мету – вшанувати патріотизм і мужність громадян, які восени 2004 року та у листопаді 2013 року – лютому 2014 року піднялися  на захист демократичних цінностей, прав і свобод  людини і громадянина, національних інтересів України та її європейського вибору. 

У закладах  пройшли уроки мужності за такими темами «У нас єдина держава і ми єдиний народ», «Сучасні захисники України», «Україно моя, ти одна, як життя» та «Україно – любов моя», «Революція Гідності та Свободи: як це було…», відбулися зустрічі з учасниками АТО – нашими земляками.  Протягом тижня у шкільних бібліотеках влаштовано тематичні виставки «Пам’ятаєте своїх героїв», біля виставки квіти та запалені лампадки на знак пам'яті Героїв Небесної Сотні.

   Учні мали нагоду  розширити і поглибили  свої  знання про Революцію Гідності.   Такі заходи переконливо доводять, що на нашу землю скоро прийде мир, бо такий народ, як наш – добрий, щирий, відвертий, заслуговує на мир, злагоду та  процвітання.

Вхід для адміністратора