Зустріч учителів нової формації
У компонентній формулі нової школи провідне місце відводиться вчителям нової формації, які перебувають в авангарді суспільних та освітніх перетворень, успішних, умотивованих, компетентних, які є агентами сучасних змін.
Такі вчителі виконують в освітньому процесі ролі наставника, фасилітатора, консультанта, менеджера, мають академічну свободу, володіють навичками випереджувального проектного менеджменту (планування й організації навчання, розроблення навчально-методичного забезпечення, оцінювання та ін.), самостійно й творчо здобувають інформацію, організовують дитиноцентрований процес. Отже, закладають надійне підґрунтя для навчання впродовж життя з метою особистісної реалізації. Нова місія педагога розглядається в контексті європейського професіоналізму із збереженням кращих ментальних українських характеристик, європейського виміру педагогічних якостей.
З цією метою був спланований та проведений районний семінар вчителів початкових класів « Особливості організації освітнього процесу з учнями початкових класів у реаліях Нової української школи», який відбувся 17 жовтня 2018 року на базі Великописарівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів. У його роботі взяли участь 8 педагогів закладів загальної середньої освіти району. Відкрила семінар директор школи Сидорова О.Ю., яка привітала присутніх у стінах закладу та побажала плідної праці. З планом проведення семінару учасників ознайомила методист районного методичного кабінету Волошенко Н.О..
Під час ранкової зустрічі, проведеної вчителем Кушнірьової Н.І., відбулося знайомство учасників семінару, визначилася тема дня « Моя Батьківщина», проведені ігри та вправи на формування поняття рідного краю, батьківщини. Учасникам було запропоновано заповнити табличку ( стратегія ЗХД- що відомо з теми, про що хочуть дізнатися та що дізналися).
Наступним були перегляди фрагментів уроків. Перша група відвідала фрагменти уроків читання: «Розчитування» провела Бухолдіна С.М.- учитель початкових класів , вища категорія, «старший вчитель »; фізкультхвилинку - Дика О.І.- учитель початкових класів, І категорія). З використання «Мнемотехніки» ( вивчення вірша) провела майстер-клас Мохонько І.М.- учитель початкових класів, «старший вчитель». Друга група побувала на фрагментах уроків математики: «Усна лічба» підготовлена Міняйло Т.В.- учителем початкових класів; «Вивчення нового матеріалу» продемонструвала Вакула О.П.- учитель початкових класів, І категорія; «Закріплення нового матеріалу» здійснила Клизуб А.П.- учитель початкових класів, вища категорія, «старший вчитель».Учителі початкових класів закладу продемонстрували високу методичну підготовку, володіння сучасними методами та прийомами.
Під час «Активної перерви», яку провела Дика О.І., учасники семінару ознайомились з цікавими формами залучення дітей до активних та спокійних ігр.
З метою обміну думками, враженнями була проведена вправа « Інтерв′ю». Учасники семінару дізнавалися про своїх колег та розповідали, що їм найбільше запам’яталося з побаченого та почутого.
Кулик І.О., практичний психолог закладу, долучила педагогів до тренінгу-гри
«Сучасний учитель: хто він?», у ході якої визначалися особистісні риси педагогів, прагнення їх до росту та самовдосконалення.
Захопливим для учасників семінару було виготовлення лепбуків : «Сучасне освітнє середовище», «Особливості організації освітнього процесу» під керівництвом Клименко Т.І., учителя початкових класів.
Що таке « Щоденник вражень», яка методика роботи з ним, залучення учнів до щоденного письма навчала присутніх Тутова Т.Г., учитель початкових класів. За її настановами учасники семінару виготовили макети власних щоденників та залишили відгуки про семінар.
По завершенню районного семінару був підведений підсумок та висловлено сподівання, що ідеї НУШ знайдуть широку підтримку серед учителів закладів освіти району. Учасники семінару висловлюють велику вдячність організаторам, педагогам Великописарівської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів за творчий підхід до реалізації теми та завдань заходу.